Wat nieuwe merken moeten weten over SEO

Wat is SEO?

Search Engine Optimalization (SEO) verwijst naar de praktijk van het creëren van inhoud op het web om zo hoog mogelijk te scoren. Het is een essentieel hulpmiddel bij het opbouwen van merkwaarde. Goed gemaakte webpagina’s stimuleren het aantal paginaweergaven, en die paginaweergaven kunnen het verkeer vergroten, een effectieve optimalisatie op zich zelf. Gebruikers van zoekmachines zullen meestal op de eerste handvol resultaten klikken. De kans dat een gebruiker op een pagina klikt, neemt aanzienlijk af naarmate deze lager in de ranking staat; zoekresultaten op de tweede pagina dalen drastisch in termen van klikken.

Dit is de reden waarom merken middelen inzetten om zo hoog mogelijk op een bepaalde pagina met zoekresultaten te verschijnen. Dit betekent dat u zich richt op branche specifieke trefwoorden of woordgroepen om een ​​breder publiek te bereiken. Een bedrijf dat hardloopschoenen produceert, zou bijvoorbeeld de term ‘hardloopschoen’ targeten, maar ook bredere zoekopdrachten zoals ‘hardlopen’. Vragen als “wat is de beste hardloopschoen?” zijn ook belangrijk. Als u bovenaan veel voorkomende, relevante zoekopdrachten staat, betekent dit meer verkeer en meer mogelijkheden om aan nieuwe klanten te verkopen.

Hoe werkt SEO?

De sleutel tot SEO is begrijpen hoe zoekmachines werken. En hoewel SEO categories meerdere zoekmachines kan omvatten, kiezen de meeste merken ervoor om zich primair op Google te concentreren. Dat komt omdat Google gemakkelijk de meest gebruikte zoekmachine ter wereld is, met meer dan 70% van het marktaandeel in de zoekmarkt. De functionaliteit van zoekmachines kan worden onderverdeeld in drie hoofdcomponenten:

  • Crawlen: dit is hoe zoekmachines webpagina’s vinden. Een AI scant de URL, inhoud en metadata en slaat die informatie op in een database. Uiteindelijk gaat het hier om het merendeel van de SEO-gerichte inspanningen van een merk: ervoor zorgen dat merkpagina’s precies het soort inhoud hebben waarnaar de AI op zoek is met betrekking tot specifieke zoekopdrachten. De andere twee componenten zijn echter van cruciaal belang om context aan het proces te geven.

  • Indexeren: zodra een pagina is geïndexeerd met relevante categorieën, komt deze in aanmerking voor weergave in die zoekopdrachten. Maar het garandeert niet dat gebruikers de resultaten zullen zien.

  • Ranking: Zoekmachines geven de geïndexeerde inhoud weer van meest tot minst relevant. Om specifiek te zijn, de zoekmachine geeft de gegevens weer die volgens hem het beste overeenkomen met het woord, de woordgroep of de gezochte vraag. Dit is gedeeltelijk gebaseerd op de gegevens die het heeft ontvangen in de “crawl”-fase, maar ook op hoe andere gebruikers reageren op een bepaalde reeks links, hoeveel informatie het bevat, paginaverkeer en hoe recentelijk het is bijgewerkt. Google en andere zoekmachines zullen deze instellingen voortdurend aanpassen om de prestaties voor eindgebruikers te optimaliseren.

Hoe gebruiken gevestigde merken SEO?

Best practices voor SEO werken deze regels in het voordeel van het merk. Idealiter willen merken het eerste resultaat zijn voor relevante zoektermen: positie nul. “Positie nul” is het label dat wordt gegeven aan de bovenste zoekterm die Google samen met een tekstgedeelte weergeeft. Hoewel positie nul de ideale positie is, wordt het landen op de eerste pagina met resultaten voor veelvoorkomende termen als een succes beschouwd. Maar het optimaliseren van webinhoud om deze rankings te bereiken, is meer dan alleen het gebruik van de juiste zoekwoorden. Dit komt omdat gebruikerservaring en verkeer zo zwaar worden gewogen. Dat betekent dat u pagina’s up-to-date moet houden met de laatste informatie en dat u pagina’s voortdurend opnieuw moet bezoeken om ervoor te zorgen dat ze bovenaan blijven staan. Een hooggeplaatste webpagina zal er niet lang zijn als deze nooit wordt bijgewerkt.

Gevestigde merken maken veel gemakkelijker gebruik van SEO: denk aan de zoekterm “wat is de beste hardloopschoen?” eerder vermeld. Een wereldwijd bedrijf als Nike zal natuurlijk hoog op die lijst verschijnen: ze hebben maandelijks miljoenen bezoekers op hun site. Bedrijven met een hoge merkherkenning kunnen dat publiek blijven uitbreiden en verkeer naar specifieke pagina’s leiden. Ze moeten goed letten op de positie en gegevens van hun zoekmachines om aan de top te blijven, maar ze staan ​​al op de voorpagina.

Wilt u uw SEO-strategie lanceren? We helpen je graag! Neem contact met ons op of dien een aanvraag in.

Waarom Allround-website.nl?

Vragen of hulp nodig?

Mail ons dan!
Eén van onze specialisten helpt
je graag verder!

Website door: Allround Website

klantbeoordelingen

9,2
4.6/5

Openingstijden

Maandag:       09.00 – 17.00
Dinsdag:         09.00 – 17.00
Woesndag:     09.00 – 17.00
Donderdag:    09.00 – 17.00
Vrijdag:           09.00 – 17.00
Zaterdag:        Gesloten
Zondag:          Gesloten