Verkeer naar mijn website vergroten en bezoekers behouden

Klanten vragen vaak: “Hoe kan ik meer verkeer naar mijn website krijgen en ervoor zorgen dat mensen blijven? Wanneer we een website maken, is ons doel altijd om een ​​site snel te laten laden, er goed uit te laten zien en mooi te laten functioneren. We willen ook dat de website werkt om zaken naar u toe te brengen.

Hier zijn enkele tips voor een goede website constructie en marketing die mensen zullen helpen uw site te vinden, daar te blijven, van de ervaring te genieten en hopelijk uw diensten te gebruiken. Als je wilt weten hoe je “het verkeer naar mijn website kunt verhogen”, begin dan hier:

Website structuur

Je hebt een landingspagina nodig per dienst die je aanbiedt. Dit is essentieel om Google te helpen zijn ding te doen. Google kan een pagina niet indexeren als die pagina te veel onderwerpen bevat. Begin dus met structuur. U zult zien dat we een pagina hebben die is gewijd aan elke service die we aanbieden.

Post Post Post!

U wilt uw site hoger laten scoren in de zoekresultaten van zoekmachines. Volg deze algemene richtlijnen om uw website voor u te laten trekken:

  • Plaats regelmatig relevante inhoud, minstens één nuttige post per maand, indien mogelijk meer. Interessant en relevant voor uw zakelijke artikelen, blogs en educatieve inhoud kunnen u helpen uw positie op Google te verbeteren.
  • Zorg ervoor dat u ze relevante en zoekmachinevriendelijke titels geeft (bijvoorbeeld: “Hoe kan ik meer verkeer naar mijn website brengen en mensen laten blijven”).
  • • Meer informatie over H-tags, paginatitels en meta. Al deze back-end dingen zijn erg belangrijk. We zijn er om u te helpen, maar u kunt het zelf doen. We raden Yoast SEO aan en gebruiken hun plug-in op al onze websites. Het is intuïtief en helpt uw ​​website beter te laten werken.

Wordt sociaal

  • Plaats dat artikel op Facebook en Instagram, uw Google Mijn Bedrijf-pagina, LinkedIn en elke social media-pagina. Zet al je video’s op YouTube en vergeet niet een samenvatting van de video te schrijven. Overweeg ook om postprogramma’s te stimuleren of te betalen.

Link naar andere sites en pagina’s binnen uw eigen website

  • Koppel uw website aan de websites van uw zakenpartners en relaties. Deze links, ook wel ‘backlinks’ genoemd, laten zien dat mensen uw site waarderen.
  • Voeg veel links toe. Bied links naar uw startpagina en hoofdcategoriepagina’s zodat klanten gemakkelijker door uw site kunnen navigeren. Tegenwoordig is het in de mode om de HOME-link weg te laten. Velen van ons weten op het logo te klikken. Meestal brengt dat u naar de startpagina. Maar andere mensen weten dit niet. We vinden het niet mooi om Home als menu-item weg te laten.
  • Gebruik de drieklikregel. Websitebezoekers hoeven doorgaans in slechts drie klikken te vinden wat ze zoeken. Anders gaan ze verder.

Overweeg een Google AdWords-campagne

Een campagne is een reeks gerelateerde advertentiegroepen die vaak wordt gebruikt om categorieën producten of services die u aanbiedt te ordenen. Elke campagne is gericht op een doel dat aansluit bij het belangrijkste dat u uit uw campagnes wilt halen, zoals verkoop of websiteverkeer. U moet ten minste één campagne maken voordat u advertenties in uw account kunt maken. Liever een Google AdWords-campagne door een expert laten doen? Klik dan hier!

Overweeg een SEO-expert in te schakelen

Hoewel we eraan werken om een ​​site ‘organisch’ te laten scoren, dat wil zeggen gratis, zonder AdWords, soms, met name in concurrerende markten, helpt het inhuren van een SEO-expert om uw site te optimaliseren. 

Hou het simpel!

Een eenvoudig ontwerp, dat gemakkelijk te navigeren is, laat mensen toe op uw site. Zo kunnen ze vinden wat ze zoeken en een aankoop doen.

  • Gebruik lettertypen die gemakkelijk te lezen zijn. We gebruiken lettertypen van 14 punten en hoger, zodat iedereen je site gemakkelijk kan lezen. Gebruik geen fancy script of gestileerde lettertypen die moeilijk te lezen zijn.
  • Houd rekening met witruimte. Witruimte breekt tekstblokken op en helpt om uw essentiële punten te benadrukken. We houden van bulletpoints. Ze maken het skimmen heel gemakkelijk.
  • Pagina’s kleiner en korter maken. Statistisch gezien hebben we drie seconden om een ​​pagina te openen voordat bezoekers wegklikken. Vervang grote afbeeldingen door kleinere of een enkele geweldige afbeelding.

Betrouwbare hosting

  • De prestaties van de website verbeteren door gebruik te maken van een betrouwbare webhostingprovider. De beste sites ter wereld zijn nutteloos wanneer hun servers crashen of worden gehackt. Het gebruik van een ultramoderne UNIX-server die is verbonden met een industriële infrastructuur, helpt een website veilig te houden. Google rangschikt sites op basis van een aantal criteria, waaronder de laadtijd, dus dit is belangrijk.

Wees mobielvriendelijk

  • De websitegebruikers van vandaag hebben toegang tot uw site nodig vanaf een laptop, een smartphone en een computer. Google rangschikt mobielvriendelijke sites doorgaans hoger dan niet-mobiele sites.
  • Profiteer van mobielvriendelijke functies, zoals tikken om te bellen, waarmee klanten u snel vanaf hun mobiele telefoon kunnen bellen.
  • Zorg ervoor dat uw site correct wordt weergegeven

Denk visueel

  • Te veel afbeeldingen vertragen uw laadtijden. Maar mensen zien nog steeds graag foto’s, vooral op e-commerce websites.
  • Video’s opnemen. Video’s kunnen ervoor zorgen dat klanten betrokken blijven bij uw site. Video-tutorials van het product in actie kunnen een positief effect hebben op de verkoop.

Cross-sell

Bied andere interessante items aan tijdens een uitverkoop. Wees niet opdringerig, maar wees niet bang om andere items of diensten te laten zien die hen kunnen helpen.

Opvolgen

De verkoop is voorbij, maar je relatie is nog maar net begonnen.

  • Stuur een bedankbriefje of e-mail, bied korting aan, laat nieuwe items zien die mogelijk interessant zijn en help hen.
  • Voeg productrecensies en opmerkingen toe. Klanten bezoeken een website op zoek naar advies. Een door een klant geschreven product of getuigenis geeft een onpartijdige beoordeling.

Conclusie

Een schoon website-ontwerp, met goede inhoud en een goed marketingplan, zal uw klanten aanmoedigen om levenslange tevreden klanten te worden.

Waarom Allround-website.nl?

Vragen of hulp nodig?

Mail ons dan!
Eén van onze specialisten helpt
je graag verder!

Website door: Allround Website

Openingstijden

Maandag:       09.00 – 17.00
Dinsdag:         09.00 – 17.00
Woesndag:     09.00 – 17.00
Donderdag:    09.00 – 17.00
Vrijdag:           09.00 – 17.00
Zaterdag:        Gesloten
Zondag:          Gesloten

Wij zijn gecertificeerd

Allround website laten maken Google certified